Met lof…
Na het overlijden van mijn moeder heeft Ria mij heel goed en plezierig geholpen bij het leegruimen van mijn moeders huis.
Een hele klus! Ria heeft me goed geadviseerd en aangemoedigd. Haar mailtjes en appjes hielpen om het overzicht te bewaren en ‘de vaart’ erin te houden.
Tenslotte heeft ze me kordaat en doortastend fysiek geholpen om vele tassen en dozen naar de Kringloop en milieustraat te brengen.
Bovenal was het een groot plezier om met haar samen te werken!
Zelfstandig onderneemster (62 jaar) uit Amsterdam
De eerste keer dat ik Ria benaderde was na mijn scheiding 8 jaar geleden. Mijn ex deed voornamelijk de administratie en ik zag door de bomen het bos niet en zag er als een huis tegenop dit zelf te gaan ordenen. Ik had behoefte aan een systeem wat ik logisch vond en waarin ik alles kon vinden.
Ria kwam één volle dag langs, we zij door de hele administratie gegaan hebben het opnieuw gesystematiseerd. Ria ontdekte dat ik nog steeds voor twee personen verzekeringen betaalde, die heb ik toen meteen opgezegd wat me heel veel geld heeft gescheeld, ze had zichzelf die dag dus al terug verdiend. Daarna kon ik zelfstandig aan de slag om alles in de juiste mappen te doen. Na twee weken kwam Ria nog een ochtend langs om de laatste lastigere documenten samen te doen. Vanaf toen had ik overzicht en houd ik mijn administratie zelf bij.
Toen mijn vader begin dit jaar overleed en mijn partner en ik zijn hele financiële administratie (veel en complex) moesten overnemen, heb ik Ria meteen weer gebeld. Gezamenlijk zijn we twee dagen aan de slag gegaan, er kon heel veel weg en Ria weet precies wat je hoe lang moet bewaren en wat belangrijk is en wat niet. Daarbij werkt ze zelf ook onvermoeibaar mee om de hele papiermolen te ordenen. Daarna hebben we er zelfstandig ook nog twee dagen aan gewerkt. Resultaat was een totaal opgeruimd kantoor, alles geordend en overzichtelijk in mappen.
Zonder Ria waren deze processen (die ook de nodige emoties met zich mee brengen) slopend geweest. Ze schept orde, is opgewekt, gezellig om mee samen te werken en levert het resultaat waar je van tevoren zo tegenop zag.
Heel veel dank Ria!
Zelfstandig onderneemster (52 jaar) te Amsterdam
Door Ria in te schakelen heb ik in zeer korte tijd veel spullen in mijn huis opnieuw bekeken, geordend en gesorteerd.
Dit leverde mij direct veel ruimte in mijn hoofd en in mijn huis op.
Ik had niet verwacht zo snel zo veel resultaat te zien bij het opruimen van mijn woning.
Ik ben blij dat ik mezelf de inhuur van organizer Ria heb gegund.
Zelfstandig onderneemster te Utrecht
Ik heb Ria ingeschakeld om orde op zaken te stellen in mijn zakelijke administratie. Ria heeft me in een korte organize sessie duidelijk gemaakt wat ik moet bewaren en wat niet. Ook wilde ik graag advies over hoe je keuzes kunt maken bij het wegdoen van spullen met emotionele waarde. Ze heeft me met veel tips goed op weg geholpen zodat ik goed zelfstandig aan de slag kan.
Zelfstandig ondernemer, 40 jaar.
Ik heb er weken over nagedacht want ik dacht ‘Ik kan het zelf wel’. Maar toen dacht ik ‘Ik ga ervoor’ en ik heb er geen spijt van dat ik Ria Stikkelman heb ingeschakeld. Zij heeft mij niet opgejut, maar rustig terzijde gestaan ook al vond ik het moeilijk om spullen weg te doen, ik heb het toch gedaan.
Een oudere, alleenstaande dame uit Den Haag
Prima contact, vriendelijk en zakelijk. De administratie van mijn dementerende moeder, zo’n anderhalve krat met papier, is binnen 48 uur uitgezocht en netjes geordend. Klasse! Elise, 45 jaar, Alpen aan den Rijn
Ik heb een tijd hulp gehad van Ria Stikkelman. Het was zo een ontploffing bij mij thuis. En Ria die bleef er rustig onder. Verder heeft zij veel ambitie en het is haar natuur om dingen te organiseren en zij doet dit op een prettige manier. Ze heeft mij ook meegeholpen met mijn verhuizing en dat verliep erg soepel. Ik geef haar een tien! Het is ook heel erg fijn om met haar te winkelen.
Een mevrouw uit Voorburg
Ria Stikkelman is een ontzettend energieke, daadkrachtige en enthousiaste dame, die altijd voor je klaar staat met raad en daad, die bij uitstelgedrag de planning strak in de gaten houdt en die ervoor zorgt dat er weer rust en ruimte komt zowel in je huis als in je hoofd.
Mevrouw M. de R., Katwijk, 39 jaar, fiscaliste
Met veel plezier maak ik gebruik van organizer Ria Stikkelman. Zij helpt mij ordenen in de soms administratieve chaos. Bij mijn werk had ik altijd hulp van bv een secretaresse, maar die tijd is voorbij. In 1999 stopte ik met mijn werk in de Eerste Kamer en hier thuis moesten veel stukken opgeruimd en/of geordend worden. Ria adviseerde over dossier–aanleg, weggooien of juist niet, bestemming zoeken voor documenten die voor een ander nog interessant waren enz. We zochten de adressen van familiearchieven, of instanties waar we iets heen konden sturen, heel bevredigend.
Na afloop krijg je een lijst toegestuurd met de afspraken. Heel bemoedigend om aan de slag te gaan. Nadat zij geweest was leek het huis groter.
Natuurlijk slipt het op een gegeven moment weer dicht: mijn zus kwam te overlijden en ik moest veel stukken van haar ordenen en opruimen: brieven, dagboeken, foto’s opruimen en/of verzenden naar het juiste adres. Nu begin ik zelf (geboren 1931) ook ouderdomsklachten te krijgen zoals minder energie: dan is Ria daar om te helpen wanneer mijn administratie in het slop dreigt te raken. Ze heeft daar duidelijk een opleiding in genoten en weet van wanten. Niets wordt je opgedrongen. Je beslist alles zelf, maar een praatpaal/gesprekspartner daar bij is heerlijk. Het kost geld, dat is waar, maar het is vakwerk en het opgeruimde gevoel na afloop is dat geld dubbel en dwars waard.
Mevrouw Elida Tuinstra uit Oegstgeest, oud Eerste Kamerlid, 85 jaar
Dankzij de vriendelijke en doortastende hulp van Ria is onze thuisadministratie PLUS die van mijn moeder helemaal opgeschoond en op een logische wijze gearchiveerd. In slechts twee ochtenden waren de diverse stapels die al ruim twee jaar op en rond mijn bureau lagen, weggewerkt. Ofwel door de papiervernietiger, ofwel in de daarvoor ingerichte ordners. Tijdens het samenwerken kwamen er ook dingen boven water waarop nog actie moet worden ondernomen. Ria heeft hier een overzichtelijke lijst van gemaakt, met ruimte om gedane acties af te vinken. Wat ben ik blij dat ik haar hulp heb ingeroepen toen ik door de bomen het bos niet meer zag!! Mevrouw H te H, 51 jaar, financieel medewerker
Heel tevreden over hoe Ria me geholpen heeft de boel te organiseren. Zag er als een berg tegenop, maar in twee ochtenden samenwerken en de actiepunten zelf te doen was 3 jaar achterstallig werk helemaal in orde. En dat in totaal in 2,5 week. Ik ben eigenlijk heel goed in opruimen en bijhouden maar wist qua administratie niet goed wat de verschillende categorieën waren. Ria heeft me dat heel goed uitgelegd.
Mevrouw A te H, 44 jaar, PR- en marketingmedewerker muziektheatergezelschap en zelfstandig Pilatesdocente
Het overzichtelijk archiveren van mijn administratie lukte mij maar niet. Door de doortastende manier waarop Ria mij hielp heeft zij mij rust en energie gegeven om mijn administratie voortaan efficiënt bij te houden. Mevrouw de Lange, 70 jaar, Zoetermeer
Wat was het een opluchting om na vele omzwervingen via allerlei instanties eindelijk bij Ria, de HuishoudOrganizer, aan te belanden. Aangezien mijn man en ik geen schulden hadden, bleek dit vaak een probleem voor instanties om ons te kunnen helpen. Ria heeft als opruimcoach samen met mij tal van administratieve zaken opgepakt, aangepakt en doorgepakt zoals ze zelf zo mooi kan zeggen. Wat viel er een last van mijn man en mijn schouders toen eindelijk al die open eindjes voor ons in onze administratie afgehandeld werden. Wat een rust en ruimte bracht het ons.
Jan en Mary, Oegstgeest
Gedurende drie kwart jaar met plezier samengewerkt aan het opruimen en doorzoeken van de spullen van onze bejaarde moeder. Ria is altijd zeer respectvol en begripvol geweest met betrekking tot haar verslechterde korte termijn geheugen. Ria heeft ons veel en goed geholpen om sneller en efficiënter sentimentele spullen te verwerken. Het was een waar genoegen.
Daniella Deutz, Leiden, 30 jarige promovenda Delft